Infografika: Cesta lokálního zákazníka při rozhodování o nákupu

Obchodník musí být tam, kde jsou zákazníci. To je pravidlo, které platí stejně tak v reálném světě, jako ve světě digitálním. Jít svým potenciálním klientům naproti může pro podnikatele být tím nejzásadnějším rozdílem mezi úspěchem a neúspěchem.

V případě lokálních obchodníků je jedním z nejefektivnějších způsobů lokální marketing, mířený na ty, kdo se nacházejí v blízkém okolí prodejny. Tito lidé obvykle využívají při hledání vhodných obchodníků i digitální kanály a s rozmachem chytrých mobilních telefonů se jejich počet zvyšuje. Ovšem i přesto, že mobilní telefony nabývají při rozhodovacím procesu na důležitosti, probíhá část rozhodování stále přes staré dobré osobní počítače.

Jakým způsobem (obvykle) zákazníci při rozhodování uvažují a jaké digitální kanály při tom hrají roli, to se snaží zachytit následující infografika od Local Market Launch. Nepokrývá samozřejmě česká specifika, takže například Yahoo lze mezi vyhledávači pro české poměry s klidem nahradit Seznamem, jinak ale pohyb zákazníků přes různé digitální zdroje mapuje zdařile. Každý zdroj navíc obsahuje stručný výčet, na co u něj lidé kladou největší důraz při svém rozhodování.