Infografika: Češi chodí na internet nejčastěji vyhledávat informace

Nejčastější činnost, kterou na internetu dělají Češi, je vyhledávání informací. Až poté přichází posílání e-mailů a prohlížení sociálních sítí či čtení online zpravodajství. Zjistil to průzkum digitální agentury AITOM, jež se specializuje na tvorbu komplexních internetových řešení.

Vyhledávat informace přichází na internet 67 % Čechů, 57 % z nich jej využívá k posílání e-mailů a 53 % internet používá pro sociální sítě. Méně než polovina lidí pak čte online zpravodajství, nicméně větší oblibu má u mužů (46 %) než u žen (35 %). Muži se také více zajímají o rychlost svého připojení, podle průzkumu AITOM jen 17 procent z nich tuto informaci nezná.

Očekávaný výsledek přišel z oblasti sociálních sítí, kdy Facebook, Twitter a další používají nejvíce mladí lidé, z těch ve věku od 18 do 29 let až 73 % denně. U starších věkových kategorií je to jen zhruba polovina populace a méně. U YouTube je trend stejný, ale i v nejmladší kategorii na něm sleduje videa „jen“ 34 % lidí.

Zajímavostí je, že AITOM odhaduje, že v příštích letech může podíl Čechů, kteří jsou na internetu aktivní několikrát denně, překročit hranici 80 %. Již nyní například několikrát týdně na internetu nakupuje 27 % Čechů. To a další informace o tom, jak Češi využívají internet, najdete v přiložené infografice níže.

Infografika-jak-cesi-travi-cas-na-internetu

Diskuze k článku