Jak mileniáni mění strnulé pracovní procesy 

mileniáni generace Y

Mileniáni se stali novou generací zaměstnanců. Pokud tedy rovnou někde nepodnikají. Přinášejí takzvanou „gig economy“ a mají docela jiné požadavky než starší generace. V roce 2020 mají navíc podle studie PwC tvořit 50 procent globální pracovní síly. Co ještě přinášejí?

Generace Y, nebo taky mileniáni, jsou lidé narození mezi roky 1980 a 2000. Aktuálně se tedy společnostem vyplatí řešit, co vlastně chtějí.

A není toho málo. Očekávají například, že jim firmy poskytnou stejně kvalitní technologie, jaké jsou zvyklí používat v osobním životě, pokročilé nástroje na týmovou spolupráci a flexibilní pracovní prostředí. Nejdůležitější aspekt, který od práce očekávají, je možnost mít kariéru ve svých rukou a určovat, co a kdy dělají.

„My career will be one of choice, not one chosen out of desperation. It will align who I am with what I do.“ (studie PwC)

Právě prostředí, které nepodporuje týmového ducha, a nedostatek flexibility, patří mezi pět klíčových důvodů, proč millennials dávají výpověď. Přitom očekávají (75%), že flexibilní pracovní podmínky nebudou mít vliv na jejich kariérní postup (studie EY).

Podle studie Vodafone si čtyři pětiny HR manažerů myslí, že pokud by měli na pracovišti millennials, tým by byl produktivnější. Studie zároveň ale zjistila, že mileniáni vydrží v jedné práci průměrně méně než tři roky. To potvrzuje i zpráva Elance, podle níž je pro generaci Y atraktivní být na volné noze. Za lukrativní kariérní možnost to označilo 87 % dotazovaných.

V této souvislosti se mluví o takzvané „gig economy“, což lze volně přeložit jako „zakázková ekonomika“. Tento termín označuje model práce, kdy si člověk buduje vlastní značku na trhu práce, pracuje ve více angažmá či projektech naráz, často na kratší dobu a pro různé organizace.

Trh práce se proto mění. Mileniáni už ovládli LinkedIn. Odborníci z HR očekávají, že do pěti let budou pětinu lidí ve firmách tvořit tzv. „kontraktoři“ a lidé zaměstnaní na částečný pracovní úvazek.

Přečtěte si víc  na www.helloworld.cz

Millennials mění definici úspěchu. Spíš než tradiční kariéru hledají příležitosti, kde se budou učit nové věci, co nejvíc využijí své schopnosti a budou dělat práci, která je baví.

Proč je dobré tento trend vítat? „Jednotlivcům dává svobodu a možnost uplatnit se tak, jak si přejí. Získávají nové a nové pracovní i lidské zkušenosti v různých prostředích a ty je pak posouvají dopředu. Firmám nabízí příležitost získávat čerstvý pohled a nápady zvenčí a také být mnohem flexibilnější v zapojování lidí s různými dovednostmi podle aktuálních potřeb,“ řekl Petr Ott, HR manažer z Microsoftu na svém blogu.

 

Diskuze k článku

  • petous

    Mileniáni hlavně ještě nevědí co chtějí, firmy střídají jako ponožky a HR zbyteční pitomci je neustále protlačují. Bylo by dobré dát také prostor starším lidem, kteří jsou vyzrálí a mají hafo zkušeností oproti těmhle děckám kterým teče mléko u brady. Začněte už konečně řešit český trh a jeho podmínky a ne neustále kopírovat kdejaké články z us webů a ty tady dávat jako vzor. Připadá mi že mladí lidé dnes nic jiného neumí, než kdeco okopírovat z Ameriky a pak to dávat za vzor i v Čr