8 grafů: Vše, co (ne)chcete vědět o fenoménu Pokémon Go na českých internetech

pikachu

Aplikace Pokémon Go se stala světovým fenoménem a ovládla (nejenom) dění na českých internetech. Takovou pozornost se nepodařilo přitáhnout ani Čapímu hnízdu nebo olympiádě v Riu.

Pokémon Go bylo uvedeno na trh 6. července a už za první týden aplikace zaznamenala největší počet stažení v historii (jen statistiky Google Play ukazují přes 100 milionů instalací). Dle analytiků v současnosti neexistuje hra, která by vydělávala víc peněz – společnosti Niantic si připisuje 10 milionů dolarů denně, a to i když je ke stažení zdarma.

Navíc má potenciál udělat z rozšířené reality mainstreamovou technologii. Pokud si myslíte, že přeháníme, dokazují to i další data – když se po dvaceti letech pokémoni vrátili do Česka, zaplnily vyhledávání na webu. A nejen ten, ale i reálný svět, třeba na Václavském náměstí. Jak dokázaly i naše virály týdne, postupně vracejí úder.

Chyťte je všechny! Pokud stále nechápete, co s těma příšerkama všichni mají, přečtěte si tenhle článek.

Jen tak mimochodem, hráči Pokémon Go věnují hře v průměru 43 minut a 23 vteřin denně, což je více času, než se průměrně člověk věnuje Whatsappu nebo Instagramu. Není lehké odhadnout, zda se dalo očekávat, jak moc tenhle fenomén ovlivní společnost a také ekonomiku. Ale děje se to, a dost. „Od začátku července vzrostla poptávka po powerbankách o 107 procent,“ řekl majitel Srovname.cz David Folprecht.

Tahle společnost se na fenomén podívala blíže a připravila rozsáhlou infografiku. Podle ní ani právě ukončená olympiáda na českých internetech nevyvolala takovou pozornost, jako se to podařilo Pokémonům.

Pokémon Go Infografika

Za zmínku pak stojí taky některé komentáře hráčů, které jsou občas lepší než aplikace samotná. Co myslíte?

Pokémon Go komentáře

Diskuze k článku